Slovenskí zákazníci medzi prvými v našom regióne budú môcť využívať službu, vďaka ktorej budú vedieť presný čas, kedy im kuriér doručí zásielku. Prostredníctvom online sledovania kuriéra uvidia, kde sa ich zásielka nachádza a tiež kedy s ňou kuriér príde. Reagujeme tak na výsledky nedávnych prieskumov. Tie odhalili, že slovenským zákazníkom pri doručení na adresu najviac prekáža, že nepoznajú čas doručenia.
💡 Vedeli ste, že…
… takmer 40% zákazníkom prekáža, že nepoznajú presný čas doručenia?
… pre 51% zákazníkov je informácia o presnom čase doručenia rozhodujúcou pre ich nákup v e-shope?
Pri doručení zásielky kuriérom Slovákom najviac chýba presný čas doručenia, víkendové doručenie, alebo možnosť platby kartou. Vyplýva to z exkluzívneho kvantitatívneho prieskumu spoločnosti Packeta. Na štatistickej vzorke 1001 respondentov sme zistili, že takmer 40 % opýtaných nie je spokojných s tým, že aktuálne vedia čas príchodu kuriéra iba orientačne. Vymedzenie presného času doručenia pritom považuje až 51 % respondentov za veľmi dôležitú informáciu pri zvažovaní svojho nákupu na internete. Podľa záverov prieskumu viac ako polovica slovenských zákazníkov je ochotná dokonca si aj priplatiť za doručenie zásielky na adresu v presne vymedzenom čase.
„Prieskum jednoznačne ukázal, že doručenie zásielky kuriérom má svoje slabé miesta. V Packete sa snažíme dlhodobo prinášať slobodu našim zákazníkom, preto sme ich odbremenili od toho, aby museli čakať na kuriéra,“ konštatuje Alexander Jančo, výkonný riaditeľ Packeta na Slovensku.
Najviac chýba presný čas doručenia, ide pritom o zásadnú informáciu
Preferovali by dopravcu doručujúceho na minútu
Prvý v Čechách aj na Slovensku
Princíp služby doručenia kuriérom na adresu s online sledovaním je jednoduchý. Príjemca obdrží v deň doručenia notifikáciu spolu s odkazom na online sledovanie. Po kliknutí na odkaz sa zobrazí mapa s informáciou, koľko času ostáva do príchodu kuriéra. Predpokladaný čas doručenia sa aktualizuje v reálnom čase s ohľadom na dopravnú situáciu.
„Je to podobné ako s aplikáciami pre taxislužby. Aj u nás uvidíte, kde sa automobil nachádza a kedy k vám príde. Službu spúšťame od 20.6.2022,“ konštatuje Alexander Jančo.
Cieľom tejto novinky je nielen uľahčiť doručenie zásielok zákazníkom, ale aj zvýšiť pravdepodobnosť doručenia tovaru na prvý pokus. Tým sa zníži uhlíková stopa, ktorá by bola inak vyprodukovaná pri opakovanom doručovaní.
„Našou spoločnou snahou je stať sa najdostupnejšou a najširšou sieťou na doručenie zásielok na Slovensku. Táto nová služba tomu určite napomôže,“ konštatuje Alexander Jančo.