Dostali ste tovar, ktorý nenaplnil vaše očakávania alebo vám jednoducho len nesadol? Potrebovali by ste ho vrátiť internetovému obchodu? Alebo ste e-shop a zaujíma vás možnosť spätnej logistiky, ktorú by ste chceli ponúknuť svojim zákazníkom? Jedno je isté – vrátenie zásielky je Packetu hračka. Ponúkame niekoľko spôsobov, ako zásielku poslať späť.
Dostali ste zásielku podanú cez appku?
Poslal vám odosielateľ tovar prostredníctvom našej mobilnej aplikácie Packeta? V takom prípade mu môžete zásielku jednoducho a rýchlo vrátiť späť pomocou našej appky. Stačí postupovať rovnako ako pri bežnom posielaní zásielky.
Tip: Ak vám príde balík na kamenné výdajné miesto, môžete ho skontrolovať priamo na mieste. Ak so zásielkou nebude niečo v poriadku, môžete jej prevzatie odmietnuť. Výdajné miesto ho vráti späť odosielateľovi. Je však potrebné tak urobiť skôr, ako opustíte výdajné miesto.
Zásielky posielate ako e-shop
Spätná zásielka alias "vratka"
Tento spôsob spätnej logistiky uprednostňujú najmä menšie e-shopy. V klientskej sekcii si vytvoríte unikátny kód. Potom je už len na vás, či budete chcieť tento kód poskytnúť aj svojim zákazníkom.
Ako sa vytvárajú kódy?
V sekcii Informácie o užívateľovi kliknite na políčko „Spravovať kódy pre spätné zasielky„. Tam si jednoducho vygenerujete kód na vrátenie vášho tovaru.
Čo ak je zásielka v zahraničí?
Vratkový kód sa môže použiť aj na zásielky, ktoré sa k vám vracajú zo zahraničia. Stačí zásielku priniesť na jedno z našich výdajných miest v krajine, v ktorej sa zákazník nachádza. Kód spätnej zásielky je možné využiť vo všetkých krajinách, s ktorými Packeta spolupracuje.
Zákazník pošle zásielku poštou alebo iným miestnym prepravcom na adresu Packety. Je potrebné, aby zákazník do adresy uviedol vami zaslaný identifikátor.
POZOR! Spätnú logistiku je možné využiť len pre zásielky, ktoré boli pôvodne doručené zákazníkovi prostredníctvom Packety.
Reklamačný asistent
V tomto prípade ide o štítok na spätné odosielanie, ktorý si môžete v klientskej sekcii sami vytvoriť. Opakované použitie nie je možné, pre každú vratnú zásielku musí byť vytvorený jeden konkrétny reklamačný asistent.
Ako sa vytvárajú kódy?
V klientskej sekcii otvoríte záložku „Podať reklamačného asistenta“ a vyplníte požadované informácie. Prosíme, venujte pozornosť vyplneniu pôvodného čísla objednávky, ktoré vám následne pomôže pri identifikácii zásielky.
Ako môže zákazník vrátiť zásielku?
Po podaní v systéme môžete zákazníkovi poslať štítok na spätné odosielanie v elektronickej podobe, ktorý si ho vytlačí a nalepí na zásielku. Zákazník ju následne jednoducho odovzdá na ktoromkoľvek z našich výdajných miest (na Slovensku, v Česku, Maďarsku, či Rumunsku).
Ak zákazníkovi pošlete štítok elektronicky, ale on nemá možnosť si ho vytlačiť, stačí ak, poskytne obsluhe výdajného miesta trasovacie číslo, ktoré je uvedené na štítku. Obsluha následne štítok vytlačí a nalepí na zásielku.