Stali sa lídrom medzi výdajnými boxmi na Slovensku a napriek nepriaznivej situácii na trhu si dokázali udržať prudké tempo rastu. Packeta na Slovensku zažila svoj historicky najúspešnejší rok a na doručovaní balíkov utŕžila 57,6 milióna eur. Zároveň sa jej v najhektickejší deň, ktorý pripadol na 19. decembra, podarilo doručiť 280 000 balíkov. Tým vytvorila slovenský rekord v počte spracovaných zásielok za jeden deň. Okrem rozšírenia siete výdajných Z-BOXov na 1 750 sa jej v roku 2022 podarilo spustiť minútové doručovanie a možnosť sledovať kuriéra naživo prostredníctvom webového rozhrania. V tomto roku firma, ktorá je súčasťou skupiny Packeta Group pochádzajúcej pôvodne z Českej republiky, plánuje pokračovať v inováciách a rozširovaní siete výdajných boxov a výrazne podporiť rast segmentu doručovania balíkov medzi ľuďmi.
„Sme veľmi hrdí na to, že sa nám podarilo udržať rast aj v čase, ktorý nie je priaznivý pre internetové nakupovanie. Zároveň si uvedomujeme, že sme súčasťou e-commerce ekosystému a mali by sme urobiť všetko pre to, aby sme podporili opätovné naštartovanie e-commerce, ktorého pokles nastal po skončení pandémie. Veríme, že inováciami v oblasti doručovania, dostupnosti Z-BOXov a výdajných miest môžeme prispieť k návratu zákazníkov k nakupovaniu online,“ komentuje výsledky Alexander Jančo, generálny riaditeľ spoločnosti Packeta Slovakia.
Ekologicky do výdajného boxu alebo na minútu presne domov
Cieľom Packety je maximálne zjednodušiť prepravu tovaru medzi ľuďmi, ako aj z e-shopov. Spoločnosť na Slovensku ponúka možnosť doručenia kuriérom na adresu aj prostredníctvom už spomínaných Z-BOXov a výdajných miest. Obe služby boli minulý rok inovované a rozšírené. Vďaka rozsiahlej sieti sa spoločnosti podarilo doručiť 98 percent zásielok do druhého dňa od objednania.
Firma za posledný rok šesťnásobne rozšírila sieť výdajných Z-BOXov. Tento spôsob prepravy balíkov získava na popularite najmä vďaka svojej flexibilite a nepretržitej dostupnosti boxov. Zároveň je doručovanie na výdajné miesta až osemkrát ekologickejšie oproti kuriérskej preprave, ako vyplýva z prieskumu spoločnosti. Navyše 95 percent Z-BOXov je v súčasnosti plne sebestačných, pretože elektrickú energiu získavajú zo solárnych panelov. Cieľom firmy v tomto roku je aj naďalej pokračovať v expanzii, optimalizovať rozmiestnenie boxov podľa dopytu a tiež ich umiestniť na nové miesta, ktoré ešte nie sú pokryté Z-BOXmi.
V minulom roku Packeta priniesla inovácie aj do balíkových kuriérskych služieb v podobe tzv. minútového doručenia a online sledovania polohy kuriéra. Prieskum spoločnosti Packeta totiž ukázal, že takmer každý (95 percent respondentov uviedlo, že je to pre nich veľmi dôležité a dôležité) by privítal možnosť vedieť presný čas doručenia zásielky. Preto Packeta v júni spustila službu minútové doručenie na adresu s možnosťou online sledovania polohy kuriéra. Zákazník dostane odkaz s polohou kuriéra a presným časom doručenia SMS správou a mailom ráno v deň plánovaného doručenia zásielky. Cieľom tohto riešenia je nielen zvýšiť úspešnosť doručenia balíka na prvýkrát, a tým znížiť ekologickú stopu, ako aj zvýšiť efektívnosť samotnej kuriérskej siete.
Packeta: chceme byť lídrom v odosielaní balíkov medzi ľuďmi
Hoci hlavná časť podnikania spoločnosti Packeta na Slovensku je založená predovšetkým na spolupráci s e-shopmi, spoločnosť sa už zameriava aj na rozširovanie posielania balíkov medzi ľuďmi prostredníctvom vlastnej aplikácie. C2C (customer-to-customer), ako sa tomuto spôsobu prepravy v logistike hovorí, tvorí necelú desatinu percenta objemu zásielok, ako ukazujú čísla. Firma však očakáva, že v tomto roku vzrastie záujem ľudí. „Nie je tajomstvom, že služby tradičných listových a balíkových prepravcov zásadne zaostali za dobou. Našou ambíciou je prostredníctvom moderných technológií, kuriérskej siete a samoobslužných Z-Boxov ukázať Slovákom, že balíkovú prepravu je možné objednať jednoduchšie, efektívnejšie a priamo z mobilného telefónu. Už teraz sa o tom presviedčajú používatelia služieb ako Vinted či iných online trhovísk, ktorí cez Packetu posielajú balíky ďalším ľuďom,“ dodáva Jančo.
Čerešničkou na torte pre slovenskú Packetu bolo získanie niekoľkých ocenení. V rámci súťaže Najdôveryhodnejšia značka, ktorú pravidelne na konci roka vyhlasuje spoločnosť Atoz Marketing Services v spolupráci s renomovanou agentúrou NielsenIQ, získala ocenenie Skokan roka. Packeta sa tak stala spoločnosťou, ktorá získala najväčší medziročný nárast dôvery spomedzi značiek pôsobiacich na Slovensku. V rovnakej súťaži získala Packeta aj ocenenie Najdôveryhodnejšia značka v kategórii Balíkové služby.
Skupina: 90 miliónov zásielok a 257 miliónov EUR
Minulý rok bol dobrý aj pre celú skupinu Packeta, materskej spoločnosti Packeta Slovakia. Skupina spolu doručila 90 miliónov zásielok do celkovo 33 krajín. Konečný obrat skupiny Packeta, ktorú v roku 2010 založila Simona Kijonková v Českej republike, dosiahol 257 miliónov eur, čo je o 23 percent viac ako v roku 2021. Celá skupina zamestnáva 2 200 ľudí, prevádzkuje 15 000 Z-BOXov, spolupracuje so 140 000 partnerskými miestami a 46 tisíc e-shopmi.