Blog

Packeta medziročne zvýšila tržby o vyše 15 %, je najväčšou slovenskou doručovacou službou. Zákazníkom odteraz umožní výber zásielky aj bez mobilu, Z-BOXy dostanú klávesnice

29. 7. 2024, 8:00

Packeta zverejnila hospodárske výsledky za rok 2023 a potvrdila tým, že jej obľuba medzi zákazníkmi aj tržby medziročne kontinuálne rastú už od začiatku na slovenskom trhu. Vlaňajšie tržby vo výške 67,28 mil. eur predstavujú nárast o ďalších 15 %. Podľa výkonného riaditeľa Alexandra Janča za tým treba hľadať najmä stúpajúcu obľubu výdajných miest a Z-BOXov, ktoré si dnes vyberá až 57 % zákazníkov. Služba sa preto po nedávno oznámenej expanzii a pláne navýšiť počet Z-BOXov o 1 000 nových lokalít po celom Slovensku rozhodla pre ďalší krok, ktorým sa ešte viac priblíži k ľuďom. Do konca roka nainštaluje na všetky svoje Z-BOXy klávesnice a zákazníkovi bude na otvorenie schránky stačiť zadať kód z mobilnej aplikácie Packeta alebo SMS. Packeta vďaka tomu chce byť pre každého a na každom rohu. 

„Už v roku 2017, keď trh poznal len klasické doručovanie na adresu, sme dokázali identifikovať nový trend a slovenskému zákazníkovi ponúknuť pohodlnejšiu alternatívu v podobe výdajných miest a neskôr aj Z-BOXov. Ľudia rýchlo pochopili všetky výhody, najmä možnosť vybrať si zásielku kedykoľvek im to vyhovuje a tiež lacnejšie. Pridali sme tiež možnosť cez Z-BOXy a výdajné miesta zásielky posielať rodine alebo známym a vylepšovali aj služby v spojení s doručovaním na adresu. Pribudla napríklad službu doručenia na adresu na minútu presne, ktorá zákazníkovi jasne povie, kedy u neho doma zazvoní kuriér. Toto všetko aj s prehľadnou mobilnou aplikáciou a výraznou orientáciou na zákazníka prispieva k čoraz lepším výsledkom,hovorí Alexander Jančo, výkonný riaditeľ Packety.

Packeta za rok 2023 dosiahla tržby vo výške 67,28 mil. eur. Medziročne ide o nárast o +15 % z 58,2 mil. eur.

Zaujímavosťou je, že Packeta rastie kontinuálne už od svojho začiatku na slovenskom trhu a netýkal sa jej ani post-pandemický prepad celého e-commerce v roku 2022. Doručovacia služba vtedy rástla vďaka novým partnerstvám s najznámejšími domácimi e-shopmi a rozšírením doručovania zásielok do 33 krajín sveta, vďaka čomu pomáha slovenským e-shopom expandovať do zahraničia a oslovovať nových zákazníkov. 

Jančo zároveň načrtol aj ďalšie plány Packety na najbližšie mesiace: „Stúpajúca obľuba a narastajúci počet zásielok sú pre nás obrovským záväzkom, aby sme kvalitu služieb neustále posúvali a zvyšovali mieru spokojnosti našich zákazníkov. Už najbližšia predvianočná sezóna bude veľkou výzvou. Pri Bratislave sme preto otvorili nové väčšie depo a rozhodli sme sa výrazne navýšiť počty našich Z-BOXov aj výdajných miest po celom Slovensku. Zároveň tiež pridávame klávesnice, ktoré umožnia výber zásielky aj bez nutnosti používania smartfónu a našej aplikácie, ako to bolo doteraz.

Klávesnice už dostali prvé Z-BOXy. Do konca roka budú po celej SR

Po doručení zásielky do vopred vybraného Z-BOXu zákazník dostane prostredníctvom e-mailu, mobilnej aplikácie Packeta aj SMS-kou 6-miestny kód. Ten mu bude stačiť zadať na klávesnici Z-BOXu a po potvrdení sa mu otvorí príslušná schránka. Bezkontaktné otváranie Z-BOXov prostredníctvom mobilnej aplikácie a smartfónu s bluetooth bude fungovať aj naďalej pre zákazníkov, ktorým táto možnosť vyhovuje viac. Mobilná aplikácia Packeta ponúka aj mapu všetkých výdajných miest Z-BOXov, prehľad o aktuálne doručovaných zásielkach a možnosť posielať zásielky na adresy v SR, ČR, Maďarsku a Rumunsku. 

„Navýšenie počtu lokalít pre výdajné miesta a Z-BOXy aj inštalácia klávesníc ukazuje náš silný prozákaznícky prístup. Naším cieľom je, aby zákazníci mali Packetu ,na každom rohu‘ a výber zásielky bol čo najpohodlnejší,uzatvára Jančo. Klávesnice na otvorenie schránky so zásielkou už začali pribúdať na prvých Z-BOXoch naprieč SR. Do konca roka sa objavia vo všetkých lokalitách.

Prečítajte si aj:


Zdieľať:

Rubriky