Blog

Často kladené otázky e-shopov

10. 11. 2020, 8:53


Kto sme?

Packeta je rýdzo česká frančízová logistická spoločnosť, ktorá poskytuje komplexné logistické služby pre internetové obchody v 30 krajinách Európy a USA. Naša vlastná široká sieť výdajných miest aktuálne siaha cez 5500 partnerov, vďaka ktorým môžeme ponúknuť obľúbenú službu osobného odberu v celej strednej Európe. Ako bonus ponúkame tiež stále obľúbenejšiu službu Medzi nami, ktorá umožňuje fyzickým osobám posielať balíky rýchlo, lacno a bez čakania pomocou mobilnej aplikácie.

S Packetou môžete využiť viac ako 5500 výdajných miest, zasielať zásielky do 30 krajín sveta, a tým osloviť až 300 miliónov potenciálnych zákazníkov. Zároveň máte možnosť posielať svoje zásielky priamo na adresy zákazníkov, a to pomocou našich externých prepravcov. Viac informácií o konkrétnych dopravcoch a cenách služieb nájdete na našom webe.

Áno! V SR máme pokrytých 97 % územia aj dodaním na konkrétnu adresu. V zahraničí doručujeme na adresu na kontinentálnom území. Nedoručujeme iba na ostrovné územia krajín (napr. Kanárske ostrovy, Madeira, Malta apod.). Viac nájdete na našich webových stránkach alebo sa obráťte na vášho obchodného zástupcu, či na zákaznícky servis na tel. čísle +421 221 201 135.

Packeta disponuje veľkým množstvom vlastných dopravných síl. Navyše spolupracujeme s niekoľkými externými prepravcami, ako sú napríklad SPS, ReMax Courier Servise alebo Slovenská pošta.

Áno, môžete. Pre odosielanie zásielok do zahraničia platí rovnaký postup ako pre odosielanie zásielok v rámci Slovenskej republiky. Zásielky je možné zasielať do 30 krajín Európy vrátane Ruska a tiež do všetkých štátov USA. Viac o zasielaní zásielok do zahraničia nájdete na našom webe.

Cena prepravy je závislá na mieste podania, parametroch zásielky, cieľovej krajine a spôsobe doručovania do cieľovej krajiny s najnižšou sadzbou od 2,40 EUR bez DPH. Viac informácií o konkrétnych cenách nájdete na našom webe.


Z Normal 0 21 false false false CS X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normální tabulka"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} ačíname so Packetou

Vďaka Packete získate jedným napojením prístup ku všetkým našim službám, vrátane možnosti využiť 60+ dopravcov v 30 krajinách s viac ako 300 miliónmi potenciálnych zákazníkov a viac ako 5500 výdajných miest.

Packeta je ten najlacnejší spôsob dopravy na výdajné miesta. Základná cena je iba 2,30 EUR bez DPH pri štandardnom rozmere zásielky a doručení na naše výdajné miesto. Celý náš cenník si môžete pozrieť v tomto dokumente.

Stačí vyplniť krátky formulár na našom webe a za pár minút je hotovo.

Postup je jednoduchý a rýchly. Stačí behom pár minút vyplniť náš registračný formulár. Po prihlásení do klientskej sekcie je potrebné zaevidovať fakturačnú adresu a odosielateľa. Následne počkajte na schválenie vašej registrácie, ktorá prebehne štandardne do 3 pracovných dní (v 90 % prípadoch je to iba do niekoľkých hodín). Vo chvíli, keď je registrácia schválená, môžete začať podávať svoje zásielky a naplno využívať všetky naše služby naprieč Európou a USA.

Registrácia je úplne zadarmo.

Registrácia je rýchla. Stačí vyplniť registračný formulár na našich internetových stránkach. Potom už stačí iba počkať na schválenie vášho účtu, ktoré trvá najdlhšie 3 pracovné dni. V 90 % prípadoch je účet schválený už do niekoľkých hodín.

Zásielky môžete začať posielať vo chvíli, kedy bude vaša registrácia schválená.

Systém Packety sme schopní napojiť na 99 % e-shopových riešení používaných v Slovenskej republike. Zoznam všetkých spolupracujúcich systémov si môžete prezrieť na našich webových stránkach. Pokiaľ máte svoje internetové stránky vytvorené na mieru, neváhajte sa na nás obrátiť na adrese technicka.podpora@packeta.sk – určite nájdeme spoločné riešenie.

Packeta Slovakia s.r.o. je na území Slovenskej republiky poskytovateľom poštových služieb a plní tak úlohu prostredníka medzi e-shopom a adresátom pri výbere dobierky. Dobierky sú potom následne hradené na váš účet výlučne bankovým prevodom, takže sa nejedná o evidované tržby.

Ako posielať zásielky? Normal 0 21 false false false CS X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normální tabulka"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;}

Po prihlásení na svoj účet nájdete vľavo hore záložku Podať zásielku, kde následne vyplníte potrebné údaje o zásielke (č. objednávky, meno a priezvisko príjemcu, e-mail, telefón, hodnotu, výdajné miesto, svoj obchod). Všetko následne potvrdíte súhlasom s OP a kliknutím na tlačidlo Podať zásielku.

Ďalšími spôsobmi sú tzv. hromadný import zásielok, ktorý nájdete tiež v klientskej sekcii, alebo podanie cez API. Bližšie informácie o podaní cez API žiadajte u svojho obchodného zástupcu alebo na adrese technicka.podpora@zasielkovna.sk.

Produkt vložte ideálne do krabice z tvrdého kartónu zodpovedajúcej rozmerom tovaru a zalepte tak, aby sa zásielka nemohla otvoriť. Nutnosťou je mať vždy jednu zásielku v jednom homogénnom balíku, nie viac. Nezabudnite v balíku vyplniť prázdny priestor, aby sa obsah po ceste nepoškodil. Potom je už len potrebné zásielku správne označiť prepravným štítkom – a to je všetko! Podrobnejší návod na zabalenie zásielky nájdete v našom Desatoro bezpečnej prepravy zásielok.

Stačí vytlačiť štítok, ktorý sa vám vygeneruje v klientskej sekcii a nalepiť ho na balík (v prípade, že budete štítok prelepovať lepiacou páskou, pamätajte na to, že nesmie prekrývať čiarový kód). Dajte pozor, aby na obale zásielky bol vždy iba jeden štítok. Ku každej zásielke prosíme využite vždy nový vygenerovaný štítok.

Štítok je vygenerovaný automaticky po zadaní zásielky do nášho systému. Potom už stačí štítok iba vytlačiť v záložke Podané zásielky a nalepiť ho na obal zásielky. Podrobné pravidlá pre označovanie zásielok nájdete na tomto odkaze.

Áno, všetky vaše zásielky môžu byť doručené na ktorékoľvek naše výdajné miesto ako v Slovenskej republike, tak aj v zahraničí. Celkovo máme výdajných miest viac ako 5500 a ich aktuálny zoznam nájdete na našom webe.

Zásielku môžete podať na výdajných miestach, ktoré z väčšiny slúžia aj ako podacie miesta, ďalej tiež na podacích depách alebo si u svojho obchodného zástupcu môžete dohodnúť zvoz zásielok priamo od vás. Zvoz ponúkame pri minimálnom odvoze 12 zásielok denne. Kontakt na svojho obchodného zástupcu nájdete vo svojej klientskej sekcii.

97 % našich výdajných miest slúži tiež ako podacie miesto. To, či je vaše vybrané výdajné miesto zároveň aj podacie, zistíte na našich webových stránkach v sekcii Výdajné a podacie miesta. V detaile každého výdajného miesta nájdete informáciu, či slúži aj ako podacie.

Zvoz spravidla ponúkame e-shopom, ktoré zasielajú viac ako 12 zásielok denne. Pre viac informácií sa obráťte na adresu obchod@zasielkovna.sk alebo kontaktujte svojho obchodného zástupcu. Kontakt na neho nájdete vo svojej klientskej sekcii.

Štandardne ponúkame fakturáciu v týždennom intervale so zápočtom oproti vybraným dobierkam. Dobierky sú podľa VOP hradené do 10 pracovných dní po doručení zásielky na bankový účet zadaný vo vašej klientskej sekcii. V prípade záujmu o doplňujúce informácie nás kontaktujte na adrese fakturacia@zasielkovna.sk.

Naše výdajné miesta

Výdajné miesto je naše partnerské miesto, ktoré slúži na výdaj a príjem zásielok. Pri výbere výdajných miest dbáme o to, aby bolo splnených niekoľko podmienok, aby tak bola návšteva pre vášho zákazníka čo najpríjemnejšia. Naša vlastná sieť zahŕňa viac ako 5500 výdajných miest vo väčšine krajín Európy, a z toho viac ako 1000 máme len v SR. Vďaka strategickým partnerom vám tiež môžeme dopriať širokú ponuku ďalších 91000+ externých výdajných miest.

Naša vlastná sieť zahŕňa momentálne viac ako 5500 výdajných miest vo väčšine krajín Európy, z toho viac ako 1000 máme len v SR. Vďaka strategickým partnerom vám tiež môžeme dopriať širokú ponuku ďalších 91 000+ externých výdajných miest.

Podacie miesto je výdajné miesto, ktoré slúži aj na príjem zásielok. 97 % našich výdajných miest slúži tiež ako podacie miesto.

Otváraciu dobu výdajných/podacích miest si nastavuje každý prevádzkovateľ individuálne. Občas sa stáva, že sa otváracia doba predajne ako takej líši od prevádzky nášho výdajného miesta (napr. z prevádzkových dôvodov či kapacitných možností). Preto odporúčame vždy skontrolovať informácie o výdajných miestach na našom webe.

Depá sú veľké priemyselné priestory, do ktorých privážame zásielky z podacích miest. Následne ich triedime a ďalej posielame na určené výdajné miesta alebo na adresu. Len v SR máme sedem dep a u všetkých z nich je aj možnosť podania zásielky (konkrétne sú to depá Bratislava, Trenčín, Žilina, Sliač, Poprad, Košice a Nitra). Spolu s ostatnými krajinami máme celkovo momentálne až 27 dep.

Podacích dep, na ktorých možno podávať zásielky, je na Slovensku sedem:

Bratislava

Po – Pia 8:00 – 18:00

Trenčín

Po – Pia 8:00 – 18:00

Žilina

Po – Pia 8:00 – 12:00 a 14:00-18:00

Sliač

Po – Pia 8:00 – 10:30 a 15:00-18:00

Poprad

Po – Pia 8:00 – 18:00

Košice

Po – Pia 8:00 – 11:00 a 14:00-17:00

Nitra

Po – Pia 6:00 – 10:00 a 15:00-19:00

Normal 0 21 false false false CS X-NONE X-NONE Aké sú parametre zásielok?

Štandardné zásielky by mali spĺňať nasledovné parametre:

  1. Maximálna hmotnosť zásielky: 5 kg
  2. Maximálny rozmer jednej strany zásielky: 70 cm
  3. Maximálny súčet rozmerov všetkých troch strán zásielky: 120 cm (napr. zásielka s rozmermi 50 × 40 × 30 cm)
  4. Minimálne rozmery zásielky: 10 × 7 × 1 cm

Nadrozmerné zásielky sú také, ktoré majú maximálny rozmer jednej strany zásielky od 70 cm do 120 cm alebo maximálny súčet rozmerov všetkých troch strán od 120 cm do 150 cm, alebo váhu od 5,1 do 15 kg.

Súčet všetkých troch strán štandardnej zásielky je maximálne 120 cm a jedna strana nesmie byť dlhšia ako 70 cm. Nadrozmerná zásielka má maximálny súčet strán 150 cm a jedna strana nesmie byť dlhšia ako 120 cm.

Štandardné zásielky majú maximálnu hmotnosť 5 kg a nadrozmerné 10 kg.

Všetky ceny našich služieb, vrátane nadrozmerných zásielok, nájdete na našich webových stránkach (podľa destinácie, kam chcete zásielku poslať apod.) alebo priamo v kompletnom cenníku našich služieb.

Normal 0 21 false false false CS X-NONE X-NONE Informácie o vašej zásielke Normal 0 21 false false false CS X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normální tabulka"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;}

Pohyb vašej zásielky môžete sledovať na našich webových stránkach. Stačí zadať trasovacie číslo v tvare Z 123 4567 890 a všetky informácie o vašej zásielke máte pred sebou. Ďalej môžete trasovať zásielku aj priamo z klientskej sekcie v záložke Podané zásielky. V prípade, že viac ako 24 hodín nenastal žiadny pohyb vašej zásielky, neváhajte nás kontaktovať na tel. čísle +421 221 201 135.

Zásielkovňa spolupracuje s niekoľkými externými dopravcami (SPS, ReMax Courier Service, Slovenská pošta) a zároveň disponuje vlastnou prepravnou kapacitou. Zásielky medzi dopravcov rozdeľujeme podľa mnohých parametrov, napríklad rýchlosti, výhodnosti prepravy do danej cieľovej destinácie či spôsobe doručenia. Je teda možné, že vašu zásielku povezie ktorýkoľvek z našich prepravcov. Po celú dobu prepravy však zodpovednosť za vašu zásielku spadá pod nás.

Zákazník je o svojich zásielkach pravidelne informovaný prostredníctvom e-mailu, SMS a po novom aj prostredníctvom našej mobilnej aplikácie Zásielkovňa. Úplne prvú informáciu o zásielke (s trasovacím číslom) zákazník obdrží prostredníctvom e-mailu, a to vo chvíli, keď zadá údaje o zásielke do nášho systému. Následne zákazníkovi posielame e-mail a/alebo SMS s heslom pre vyzdvihnutie vo chvíli, keď je zásielka pripravená na výdajnom mieste. Celý priebeh doručovania možno sledovať aj v aplikácii Zásielkovňa.

V prípade doručenia priamo na adresu je komunikácia so zákazníkom plne v kompetencii daného prepravcu. Váš zákazník teda od nás získa už spomínaný prvý e-mail s trasovacím číslom zásielky. Ďalšie notifikácie k doručovaniu a stave zásielky zákazník obdrží podľa nastavených procesov daného kuriéra.

Zásielky po Slovenskej republike sú z 98% doručované už v nasledujúci pracovný deň od odovzdania. Môže sa stať, že sa dodacia lehota o jeden deň pretiahne, a to z toho dôvodu, že bola podaná na naše podacie miesto až po odchode vodiča. Pokiaľ chcete mať istotu, že vaša zásielka bude odoslaná rovnaký deň, v ktorý ju podáte, informujte sa u obsluhy podacieho miesta, v akej hodine zvykne vodič zvážať zásielky. Pri zásielkach do susedných krajín sa doručovacia lehota predlžuje v rámci vzdialenosti cieľovej destinácie.

Zásielka môže byť uložená na výdajnom mieste najdlhšie 21 kalendárnych dní. Táto lehota môže byť pred Vianocami skrátená.

Štandardná úložná doba je stanovená na 7 kalendárnych dní s možnosťou predĺženia na 21 dní. V prípade, že by vám táto možnosť nevyhovovala, kontaktujte našu zákaznícku linku na tel. čísle +421 221 201 135.

Áno, nie je to problém. Postačí pri zadávaní zásielky do nášho systému vyplniť okno Plán výdaja, kde je možnosť zadania termínu, kedy má byť zásielka pripravená na vyzdvihnutie.

Na výdajnom mieste si môže zásielku vyzdvihnúť váš zákazník alebo osoba, ktorej bolo zverené heslo na výdaj zásielky.

Áno, aj túto službu ponúkame. Pri zadávaní zásielky do systému máte možnosť zaškrtnúť políčko 18+, čo znamená, že pri výdaji zásielky bude overený vek príjemcu priamo na výdajnom mieste.

Áno, zásielka je štandardne poistená do výšky udávanej hodnoty. Maximálna výška hodnoty je 700 EUR. Výška poistenia sa u každého dopravcu, či spôsobe doručenia líši. Konkrétne informácie nájdete na našich webových stránkach.

Pri zvolení služby expresného/večerného doručenia je zásielka doručovaná v ten istý deň vo večerných hodinách medzi 18:00 – 22: 00 hod. Viac informácií o večernom doručení nájdete tu.

Dobierka je vždy vyplatená na váš zvolený bankový účet do 10 pracovných dní odo dňa vybratia dobierky od príjemcu zásielky. Pokiaľ by dobierka do tejto doby nebola uhradená na váš bankový účet, obráťte sa na naše fakturačné oddelenie na adrese fakturacia@zasielkovna.sk.

Normal 0 21 false false false CS X-NONE X-NONE Normal 0 21 false false false CS X-NONE X-NONE Niečo sa nepodarilo?

V tomto prípade je potrebné kontaktovať náš zákaznícky servis (na tel. čísle +421 221 201 135), ktorý s vami skontroluje kontaktné údaje zákazníka a prípadne znovu odošle informačný e-mail či SMS s heslom.

Produkty vylúčené z prepravy nájdete v našich Obchodných podmienkach (viď. odstavec 4.2.).

Podanie reklamácie je možné prostredníctvom webového formulára na odkaze reklamacia.zasielkovna.sk (možnosť prekliku priamo z klientskej sekcie – záložka Klientská podpora) či e-mailom na adrese reklamacia@zasielkovna.sk.

Ide o stav zásielky, ktorý smeruje späť k odosielateľovi. Najčastejšie sa jedná o zásielku, ktorú si príjemca nevyzdvihne či odmietne jej prevzatie, alebo ide o spätné zásielky (reklamačný asistent). Vrátenie zásielok sa riadi nastavením vášho účtu (buď na zadané výdajné miesto pre vratky/na podacie depo, alebo prostredníctvom zvozu, pokiaľ ho máte zaistený).

Akonáhle uplynie lehota na vyzdvihnutie zásielky, automaticky je zásielka systémovo zmenená na tzv. vratku. V rámci štandardného procesu doručovania je smerovaná podľa nastavenia vášho účtu. V prípade, že si vratky vyzdvihnete na výdajnom mieste alebo na depe, budete o doručení a možnostiach vyzdvihnutia informovaní prostredníctvom e-mailu.

V prípade akýchkoľvek problémov so zvozom neváhajte kontaktovať náš zákaznícky servis (tel. č. +421 221 201 135), kde vám radi pomôžu. Pre e-shopy platí predvoľba č. 3. Prípadne nás môžete kontaktovať na adrese info@zasielkovna.sk.

V prípade akýchkoľvek problémov s podacími miestami nám dajte vedieť na čísle +421 221 201 135 a voľte predvoľbu číslo 3. Naši kolegovia zo zákazníckeho servisu vám radi pomôžu. Prípadne nás môžete kontaktovať na adrese info@zasielkovna.sk.

Pri výdaji zásielky odporúčame zákazníkom zásielku skontrolovať a v prípade viditeľného poškodenia odmietnuť jej prevzatie. Samotnú reklamáciu je nutné zadať prostredníctvom webového formulára alebo e-mailom na adrese reklamacie@zasielkovna.sk.

V prípade, že evidujete nezrovnalosti alebo máte doplňujúce otázky k fakturácii, obráťte sa na naše fakturačné oddelenie na e-mailovej adrese fakturacia@zasielkovna.sk. Radi vám pomôžu.

V prípade, že nastal akýkoľvek problém s klientskou sekciou, počkajte 5 minút a potom znova načítajte webovú stránku alebo sa znova prihláste. Ak ani toto nepomôže, ozvite sa nám na tel. čísle +421 221 201 135 a váš problém vám pomôžeme vyriešiť.

Ak ste zadali zlé výdajné miesto a zásielku ste ešte neodovzdali nášmu vodičovi alebo neodniesli na naše podacie miesto, odporúčame chybné dáta stornovať a zadať údaje znovu so správnym výdajnom miestom.

Ak ste zásielku odovzdali nášmu vodičovi, nie je už možné vykonať zmenu výdajného miesta, a to z prevádzkových dôvodov. Môžete vykonať novú expedíciu na správne výdajné miesto a zároveň požiadať o vrátenie chybne smerovanej zásielky na našej zákazníckej linke.


Zdieľať:

Rubriky