V predvianočnom období denne spracúvame obrovské množstvo zásielok. Navýšili sme kapacity, predĺžili prevádzkové hodiny nášho zákazníckeho servisu a robíme všetko pre to, aby sme všetky zásielky doručili pod stromček včas. Aké sú najčastejšie otázky, ktoré sa nás pýtate?
Kedy bude balík doručený?
Prevažná väčšina zásielok je doručená do druhého dňa. Dobu doručenia ovplyvňuje množstvo rôznych okolností (napr. kedy odosielateľ odovzdá zásielku do prepravy, či má výdajné miesto dovolenku a iné)…
Na sledovanie aktuálneho stavu zásielky odporúčame používať funkciu sledovanie zásielky. Do textového poľa v časti "Zadajte trasovacie číslo" stačí vpísať číslo balíka a kliknúť na tlačidlo "Hľadať".
Prečo bola zásielka presmerovaná?
Nasledujúce situácie môžu viesť k presmerovaniu zásielky:
ak má výdajné miesto dovolenku (výdajné miesto musí byť zatvorené dlhšie ako 3 pracovné dni)
výdajné miesto je zatvorená z technických dôvodov alebo z dôvodu choroby ( výdajné miesto musí byť zatvorené dlhšie ako 3 pracovné dni)
po dohode s operátorom
Štandardne zákazníkom zásielky nepresmerovávame. Práve preto, že sa tým môže predĺžiť doba doručenia až o niekoľko pracovných dní. Zásielka sa v takomto prípade vracia späť na depo, kde dochádza k opätovnému preštítkovaniu. Až potom je doručovaná na alternatívnu cieľovú lokalitu.
Očakávate zásielku z e-shopu Temu?
Doručovanie týchto zásielok má špecifický postup. Viac informácií nájdete v tomto článku.
Ako poslať balík cez Packetu?
Posielanie s Packetou je rýchle, jednoduché a bez zbytočného papierovania. Zásielku vytvoríte v našej appke. Po vyplnení potrebných informácií si vyberiete, či si želáte poslať balík cez Z-BOX alebo prostredníctvom kamenného výdajného miesta. Celý postup nájdete v článku „Ako poslať balík cez Packetu„.
Čo sa stane, ak je vybraný Z-BOX plný?
V takom prípade sa vykoná opakovaný pokus o doručenie. Ak ani ten nie je úspešný, obdržíte výzvu na výber preferovaného výdajné miesto. Nasledujúci pracovný deň naň zásielku doručíme.
Avšak ak možnosť výberu náhradného výdajného miesta nevyužije, zásielka bude automaticky presmerovaná na najbližšie vhodné výdajné miesto v blízkosti pôvodného Z-BOXu.
Čo ak ma kuriér nezastihne doma?
V deň doručovania vašej zásielky dostanete e-mail a SMS o presnom čase príchodu kuriéra. Náš prepracovaný systém v podobe live-tracking vám umožní sledovať na online mape pohyb zásielky v reálnom čase. Ľahko tak zistíte, koľko času vám ostáva do príchodu kuriéra a kde sa kuriér so zásielkou nachádza posledných 60 minút pred jej doručením.
Akonáhle kuriér dorazí na uvedenú adresu, bude vás telefonicky kontaktovať. Pokiaľ na adrese v tom čase nebudete, môžete sa s ním dohodnúť na uložení balíka na najbližšom výdajnom mieste s voľnou kapacitou. Na ňom si zásielku budete môcť vyzdvihnúť ešte v ten istý deň.
Ak vám doručenie na výdajné miesto nevyhovuje, alebo sa s vami kuriér nebude vedieť telefonicky spojiť, zásielku sa pokúsi doručiť nasledujúci pracovný deň. V prípade, že sa vám kuriér pri druhom pokuse o doručenie nedovolá, balík pošleme späť odosielateľovi.
Čo ak je na zásielke uvedená chybná adresa?
Pokiaľ náš systém vyhodnotí adresu ako nesprávnu alebo nepresnú, mali by ste od nás dostať e-mail s výzvou na opravu adresy, aby sme mohli balík úspešne doručiť.
Oprava adresy je riešená prostredníctvom nášho widgetu, v ktorom stačí presunúť špendlík na mape, kam máme zásielku doručiť. Náš kuriér následne dostane novú adresu pre doručenie a môže smelo vyraziť na cestu! Viac informácií nájdete v tomto článku.