V Prahe sme spustili pilotný projekt doručovania zásielok elektrickými bicyklami. Našim cieľom je priniesť doručovanie elektro bicyklami v dohľadnej dobe aj na Slovensku a rozšíriť tak možnosti ekologického doručovania zásielok.
V súlade s našou stratégiou udržateľnosti sme spustili pilotný projekt doručovania zásielok pomocou elektrických bicyklov.
Testovacia prevádzka bude zatiaľ prebiehať v Prahe neďaleko výdajného miesta obchodného centra VIVO! Hostivař. Kuriér tu každý deň naberie zásielky a rozvezie ich zákazníkom na adresu. V rámci jednej trasy prejde úctyhodných 80 km, doručí približne 70 zásielok a vďaka výmene auta za elektrobicykel ušetrí denne až 10,4 kg CO2e, čo je 140 g CO2e za každú jednu zásielku.
Analýzy ukazujú, že za rok by na tejto trase jeden automobil na spaľovací motor vypustil do ovzdušia približne 2 6000 kilogramov CO2. Pilotná fáza projektu je naplánovaná na najbližších 3 -5 mesiacov. Elektrický bicykel dodala česká firma Cargio industries, veľkosť úložného priestoru je 380 litrov a zmestí sa doň približne 50 štandardných zásielok.
„Spustenie doručovania zásielok pomocou elektrických bicyklov je súčasťou našej stratégie udržateľného podnikania. Tá zahrňuje rozsiahly popis našich plánov a záväzkov od využívania alternatívnych zdrojov energie, nakladania s odpadom, bezpečnosťou na pracovisku až po aktivity v oblasti spoločenskej zodpovednosti. V tomto roku napríklad plánujeme dokončiť analýzu uhlíkovej stopy v rámci celej skupiny Packeta a taktiež naštartujeme unikátny projekt v oblasti využitia vodíku,“ konštatuje Simona Kijonková, zakladateľka a CEO holdingu Packeta.
Vodíkové auto
Celá Packeta sa témami udržateľnosti dlhodobo zaoberá. Cieľom spoločnosti je zabezpečovať doručovanie tovaru dlhodobo udržateľným spôsobom. Našim heslom je „Aj keď sme červení, myslíme zeleno.“ Veľkú budúcnosť vidíme vo vodíku a v jeho využití. Preto aktuálne analyzujeme vybudovanie vlastnej čerpacej stanice. Plánuje taktiež využiť rozsiahle plochy našich dep k umiestneniu fotovoltaiky. Hlavnou výhodou vodíka sú predovšetkým technické parametre, kedy auto na vodík dokáže prejsť určenú vzdialenosť a súčasne je vodič schopný auto natankovať podobne ako benzín alebo naftu za niekoľko minút a opäť pokračovať v jazde. Auto tak nie je obmedzované nabíjaním ako v prípade batérií. Autá tak nemusia byť niekoľko hodín mimo prevádzky kvôli nutnému dobíjaniu. Prvé vodíkové auto plánujeme začať testovať v prvej polovici tohto roku.