Maloobchodné predajne, ktoré súčasne slúžia aj ako výdajne miesta môžu byť počas lockdownu otvorené. Packeta ubezpečuje, že si ľudia môžu vyzdvihnúť zásielky bez problémov tak ako doteraz. Viac ako 90 percent prevádzok ostane počas zákazu vychádzania otvorených.
Odsúhlasený lockdown od štvrtka 25.11.2021, ktorým sú zatvorené maloobchodné prevádzky sa výrazne nedotkne výdajných miest pre vyzdvihnutie zásielok objednaných cez internet. Tí, ktorí si objednali balík s osobným vyzdvihnutím si ju môžu prevziať aj počas lockdownu. „Výdajné miesta sú totiž označované ako miesta poštovej siete, ktoré poskytujú poštové služby na základe zmluvy. Vzťahuje sa na nich výnimka a tak môžu zostať otvorené aj po začatí lockdownu. Ak si niekto objedná zásielku, bude môcť si ju na výdajnom mieste bez problémov vyzdvihnúť,“ konštatuje Alexander Jančo, Chief Executive Officer Packeta na Slovensku. Doručovanie na výdajné miesta v rámci B2C segmentu je najstabilnejšia preprava, ktorá vie zvládnuť aj pomerne vysoké výkyvy súvisiace jednak s vianočnou sezónou ale aj so sprísnením protipandemických opatrení „Tak ako aj našim partnerom, aj našim zákazníkom, by som odporúčal využite vyzdvihnutia zásielky na výdajných miestach, aby ste váš balík určite mali do Vianoc,“ radí Alexander Jančo.
Presun nákupov na internet
Doručovateľské spoločnosti predpokladajú presun nákupov na internet a s tým súvisiaci rast záujmu o doručovanie. Ináč tomu nebude ani po vianočnej sezóne resp. povianočným výpredajom. Aj tie sa presunú na internet. „Zavádzame nové opatrenia, aby sme nápor objednávok dokázali zvládnuť. Naše výdajné miesta si navýšili doterajšie kapacity na spracovanie zásielok. Súčasne urýchľujeme tok zásielok. Počas vianočnej sezóny sme znížili počet dní úložnej doby na 5 dní. Našim cieľom je doručiť všetky objednané zásielky, v tomto období najmä vianočné darčeky, bezpečne a načas, pod stromček našim zákazníkom,“ konštatuje Alexander Jančo. Zatvorenie prevádzok sa dotkne iba minima, zo súčasných takmer 1 500 výdajných miest. „Odporúčame si vždy overiť dostupnosť výdajného miesta na našej webovej stránke. U niektorých predajcov môžu byť upravené otváracie hodiny. V tomto prípade odporúčame využiť našu mobilnú aplikáciu, kde zákazník vidí otváraciu dobu, stav zásielky a heslo na jej prevzatie má vždy poruke,“ konštatuje Alexander Jančo.