Blog

Priama tlač štítkov

16. 11. 2020, 11:50

Priama tlač štítkov skvalitní a zrýchli spracovanie zásielok

Posielate s nami zásielky cez externých dopravcov? Tlačte priame štítky na dopravcov a skvalitníte a urýchlite tak proces doručenia.

Prednedávnom sme vás informovali o vytvorení novej funkcionality, ktorá umožňuje priamu tlač  adresných štítkov na externých dopravcov, cez ktorých distribuujeme zásielky vašim zákazníkom.

Ich tlač si nemusíte implementovať, je našim interným riešením, ktoré Vám poskytujeme úplne zadarmo. Môžete si ju kedykoľvek nastaviť vo svojej klientskej sekcii, ale aj v API. Je to jednoduché a hravo to zvládnete – bližšie informácie nájdete tu:

Aj po spustení tejto skvelej pomôcky však zaznamenávame veľmi veľké počty zásielok, ktoré sú označené nesprávnymi – „nepriamymi“ štítkami dopravcov, a teda je potrebné ich u nás manuálne preštítkovať. Ak k tomu pripočítame aj značné počty zásielok, ktoré majú štítok poškodený alebo nečitateľný, ide o veľké objemy zásielok, u ktorých sa výrazne komplikuje spracovanie, spomaľuje preprava a vzniká riziko chýb pri preštítkovaní.

S účinnosťou od 1.1.2021 pristupujeme preto k poplatku 0,50 € za zásielku, ktorú sme museli preštítkovať v našej réžii. V súvislosti s týmto krokom sa od 1.12.2020 menia aj Všeobecné obchodné podmienky.

Prečo sme sa tak rozhodli a prečo je priama tlač štítkov výhodná pre obe strany?

Napriek súčasnej situácii s COVID -19, kedy spotrebitelia nakupujú online oveľa viac ako inokedy a tiež s ohľadom na blížiacu sa vianočnú sezónu, zostáva našou najväčšou prioritou zabezpečenie plynulého spracovania a doručovania vašich zásielok. Práve využitím priamej tlače spoločnými silami:

        • znižujeme riziko chýb z preštítkovania
        • zjednodušujeme spracovanie zásielok
        • zrýchľujeme proces doručovania
        • získavame okamžitý prístup k sledovaniu zásielok cez externých dopravcov.

Prečo vám to oznamujeme už teraz?

Ak ste možnosť priamej tlače doteraz nezachytili a nevyužívate ju, radi vám poskytneme priestor na prípravu. Podmienkou tlače priamych štítkov je totiž uvádzanie hmotnosti zásielky (aspoň približnej) a zvolenie správneho formátu tlače. Bez uvedenia hmotnosti a nastavenia formátu sa priamy štítok externého dopravcu nevygeneruje.

Ak priamu tlač štítkov využívate len na časť objemov vami podávaných zásielok, rozšírte ju prosím na všetky zásielky. Už v tohtoročnej vianočnej sezóne sa tak zásielky dostanú k vašim zákazníkom rýchlejšie. Nezabúdajte, že namiesto pôvodnej funkcie pre tlač štítkov packetLabelPDF() máte využívať funkciu packetCourierNumber() a packetCourierLabelPDF() a používať veľkosť štítkov 10×15 (¼ A4).

Ktorých zásielok sa poplatok dotkne?
      • zásielok, ktoré majú priamu tlač spustenú, ale nevytlačili ste priamy štítok. Výnimky, kde sa priamy štítok nedá vytlačiť je dostupný pri každom dopravcovi tu: https://docs.packetery.com/, je to k dnešnému dňu 8 prepravcov, napríklad: SK, CZ, HU, RO Doručenie na adresu HD (ID 106, 131, 4159, 4161).
      • zásielok označených nečitateľným štítkom z dôvodu slabej tlače (málo toneru v tlačiarni) alebo posunutej tlače (napr. chýba kúsok čiarového kódu = posunutý papier v tlačiarni, nesprávne zvolený formát papiera)
      • zásielok, u ktorých došlo k manipulácii s údajmi v informačnom systéme od vytlačenia pôvodného štítku po jeho fyzické podanie (napr. zmena výdajného miesta)
      • zásielok s nekvalitne nalepeným štítkom (napr. s roztrhnutý, alebo čiastočne odlepený štítok, štítok prelepený priesvitnou lepiacou páskou cez čiarový kód alebo jeho časť).
 
Ako si overíte, či ste vytlačili priamy štítok dopravcu alebo nie?

Vzhľad štítku je u každého dopravcu odlišný. Ako teda zistíte, či ste vytlačili ten správny?

Ak ste uviedli hmotnosť zásielky a nastavili správny formát tlače, Informačný systém vygeneruje štítok správne. Priamy štítok dopravcu bude obsahovať logo Zásielkovne ale aj logo, príp. skrátený názov externého dopravcu + jeho trasovacie číslo.

ZVÝŠTE POZORNOSŤ, ak Informačný systém vygeneruje štítok s označením „Packeta.com“, môže to byť signál, že niečo nie je v poriadku! Ide o štítok Zásielkovne, na ktorom sa nachádza len trasovacie číslo Zásielkovne začínajúce písmenom „Z“. Tento štítok môže byť vytlačený len v prípade, ak ste:

  • použili funkcionalitu priamej tlače štítkov, ale dopravca zatiaľ priamu tlač štítkov nepodporuje
  • vytvárali zásielku k službe SK, CZ, HU, RO Doručenie na adresu HD (ID 106, 131, 4159, 4161)
  • použili funkcionalitu priamej tlače štítkov, ale pri tlači nastala chyba na našej strane.

V týchto prípadoch sa poplatok za preštítkovanie zásielky neuplatňuje.

Ak sa štítok Zásielkovne vygeneruje z dôvodu neuvedenia hmotnosti Zásielky, alebo nastavenia nesprávneho formátu tlače, za dodatočné preštítkovanie zásielky vám bude účtovaný poplatok.

Priamy štítok dopravcu

Štítok Zásielkovne

Dodržiavajte pravidlá označovania zásielok štítkami – vyhnete sa tak poplatkom navyše.

Ak potrebujete pomoc s nastavením priamej tlače štítkov cez API, kontaktujte našu technickú podporu na adrese technicka.podpora@zasielkovna.sk. Ak máte problém s priamou tlačou štítkov cez vašu Klientsku sekciu, obráťte sa prosím na náš Zákaznícky servis: info@zasielkovna.sk, +421 221 201 135.


Zdieľať:

Rubriky