Blog

Kde je moja zásielka

19. 9. 2024, 5:57

Vaša zásielka je na ceste k vám a netrpezlivo ju očakávate? Celý tím Packety robí maximum, aby príjemcovia mali svoje zásielky doručené čo najskôr. Rýchlosť a spoľahlivosť doručenia sú pre nás alfou a omegou. Priebeh doručovania však ovplyvňuje množstvo vplyvov, ktoré môžu všetko urýchliť, alebo naopak zdržať. V tomto článku si na to celé posvietime.

Faktory, ktoré ovplyvňujú dĺžku doručenia zásielky:

Veľkú väčšinu zásielok doručujeme do druhého dňa. Niekedy sa však môže stať, že sa doba doručenia zásielky predĺži. Čo ovplyvňuje dĺžku doručenia zásielky?

1. Doba podania zásielky

Výdajné miesta a Z-BOXy by mali kuriéri obsluhovať každý pracovný deň v približne rovnakom čase. Aby bolo doručenie zásielky čo najrýchlejšie, odporúčame zásielky podávať pred zvozom zásielok kuriérom. Vďaka tomu by sa mali zásielky vybavovať na depe ešte v ten deň.

Ak je zásielka podaná po zvoze, doba doručenia sa tým predĺži automaticky o jeden deň. Je to tým, že ju kuriér vyzdvihne až nasledujúci deň.

2. Víkendy, štátne sviatky

Cez víkendy sa počas sviatkov štandardne Packeťáci oddychujú a naberajú silu na ďalší pracovný týždeň, aby boli zásielky čo najrýchlejšie vybavené. Preto v tieto dni nedoručujeme.

Oddychu sa rovnako venujú aj kolegovia zo zákazníckeho servisu.

Máme pre vás však dobrú správu:

Náš Peter nikdy nespí a veľmi rád vám pomôže naozaj kedykoľvek. Je k dispozícii 24/7. Môžete s ním prebrať podrobnosti ohľadom vašich zásielok na telefónnom čísle +421 221 201 135. Peter ovláda vybaviť základné požiadavky.

3. Plná kapacita Z-BOXu

Niektoré Z-BOXy sú veľmi obľúbené. Kvôli tomu sa môže stať, že v dobe doručenia je ich kapacita plná. V takomto prípade tam nie je možné zásielku uložiť.

Malo by teda dôjsť k opätovnému pokusu o doručenie nasledujúci pracovný deň. Ak nie je zásielka doručená ani na druhý pokus, príjemca by mal obdržať e-mailom výzvu k zvoleniu preferovaného náhradného výdajného miesta, kam bude zásielka následne presmerovaná.

Na výber náhradnej pobočky má príjemca 6 hodín od doručenia e-mailu. Pokiaľ príjemca nevyberie náhradnú pobočku v stanovenom čase, dôjde k presmerovaniu zásielky automaticky. Cieľom je, aby mal zákazník zásielku čo najskôr k dispozícii.

4. Presmerovanie zásielky

K presmerovaniu zásielky môže dôjsť v týchto situáciách:

  • vo chvíli, kedy má výdajné miesto dovolenku (výdajné miesto musí byť zatvorené viac než 3 pracovné dni)
  • výdajné miesto je z technických dôvodov alebo kvôli chorobe zatvorené (výdajné miesto musí byť zatvorené viac než 3 pracovné dni)
  • po dohode s operátorom

Štandardne však zásielky nepresmerovávame. Je to práve pre to, že sa tým doba doručenia môže predĺžiť až o niekoľko pracovných dní. Zásielka totiž mieri opäť na depo, kde dôjde k jej preštítkovaniu. Následne až potom je doručená do náhradnej cieľovej destinácie.

Ako postupovať v prípade, že je zásielka na ceste?

1. Pozrite sa na trasovanie

Svoju zásielku môžete sledovať prostredníctvom trasovania. Do políčka po „Zadajte trasovacie číslo zásielky“ stačí vložiť číslo zásielky, ktoré vás zaujíma a kliknúť na „Hľadať“.

Rovnako k jej sledovaniu obdržíte odkaz v e-maile s predmetom „Zásielka bola prijatá do prepravy“.

Vďaka trasovaniu vidíte aktuálny stav zásielky, ak už bola fyzicky podaná odosielateľom.

2. Prejdite si všetky možné scenáre

Pokiaľ doručenie trvá dlhšie, než je zvykom, prejdite si prosím všetky možné scenáre, o ktorých sme informovali vyššie a zodpovedzte si nasledujúce otázky:

  • Nepodal odosielateľ zásielku v piatok po zvoze zásielok kuriérom?
  • Nedohodol sa príjemca s našim zákazníckym servisom na presmerovaní zásielky?
  • Nie je zásielka doručovaná do Z-BOXu, ktorý môže mať plnú kapacitu?

Ak odpoveď na otázky znie nie, stav zásielky je potrebné preveriť. Náš zákaznícky servis vám stav zásielky preverí.

3. Obráťte sa na náš zákaznícky servis

Vyberte si komunikačný kanál, ktorý vám najviac vyhovuje:

  • kontaktný formulár
  • telefón (+421 221 201 135)

Naši operátori sú vám k dispozícii v pracovné dni medzi 8. a 18. hodinou.

Kolegovia vašu zásielku radi preveria a zaurgujú. Mimo uvedené časy je vám k dispozícii náš Peter, o ktorom sme vás informovali už vyššie.

Pokiaľ s kolegami už vec riešite, prosíme vás o trpezlivosť. Preverenie zásielky môže nejakú dobu trvať. Kolegovia sa vám ozvú, akonáhle budú mať o vašej zásielke informácie, podrobnosti, a dohodnú sa s vami na ďalšom postupe.

Vedeli ste, že...


Zdieľať:

Rubriky