Svetový deň pošty: Ako sa pohla doba a kam smeruje poštový trh?
Dňa 9.10.2020 si už tradične pripomíname Svetový deň pošty. Táto tradícia pochádza z Tokia, kde bol v roku 1969 vyhlásený 9.október ako pripomienka výročia založenia Svetovej poštovej únie v roku 1874. Úlohou tejto organizácie bolo už od nepamäti vymedzenie podmienok pre medzinárodnú distribúciu zásielok a zabezpečenie rozvoja a spolupráce pôšt v rámci celého sveta. Myšlienka organizácie spočíva najmä v poukázaní na hodnoty poštovníctva a prínos pošty pre spoločnosť a ekonomický rozvoj krajín. Ako sa však mení doba, mení sa aj tradičné vnímanie pošty…
V súčasnosti sa záujem o tradičné poštové služby mení a celý svet sa presúva najmä do online prostredia. Technologický pokrok a elektronizácia služieb nám uľahčujú množstvo vecí a my tak postupne prechádzame na nové spôsoby. Vybaviť všetko potrebné len prostredníctvom telefónu či notebooku je dnes úplne bežná vec a naša súčasná komunikácia má tak oveľa širšie možnosti, ako tomu bolo kedysi. Práve z toho dôvodu klesá záujem o využívanie tradičných služieb poskytovaných poštou a mnohé z nich sú už pomaly na ústupe. Napríklad také klasické listové obálky dnes už nahradili e-maily alebo sociálne siete a tak isto sa mení aj spôsob nakupovania.
Nákupy cez internet sú čoraz viac preferovanou voľbou u mnohých spotrebiteľov. V teple domova a s pokojnou náladou sa predsa oveľa pohodlnejšie vyberá tovar a rozhoduje o nákupe oblečenia, topánok, kozmetiky, elektroniky, alebo akéhokoľvek iného tovaru. Online nakupovanie je na vrchole a tomuto trendu sa prispôsobujú aj mnohé značky, čo automaticky prinieslo súčasný nárast dopytu po doručovaní zásielok a iných balíkových službách. Práve preto prišla Zásielkovňa s jedinečnými riešeniami prepravy tovaru. Naša sieť výdajných a podacích miest a prepojenie na desiatky externých prepravcov takmer po celom svete z nás spravila inovatívnu technologicko-logistickú platformu, ktorá sa svojimi službami odlišuje od konkurencie a navyše ide stále s dobou! Práve preto má Zásielkovňa ambície stať sa najširšou sieťou výdajných a podacích miest na Slovensku. Vzhľadom na fakt, že disponujeme už viac ako 1 000 výdajnými miestami, sú tieto vízie každým dňom bližšie.
Doručovanie zásielok na výslní
Doručovanie balíkov sa stalo nenahraditeľnou súčasťou nášho každodenného života – denne sa totiž doručí do rôznych kútov sveta obrovské množstvo zásielok. Aj vďaka tomuto nárastu dopytu o doručovanie tovaru, spolupracuje Zásielkovňa už s viac ako 28 000 e-shopmi, ktorým pomáha v rámci skupiny Packeta doručovať zásielky na viac ako 5000 výdajných miest na Slovensku, v Česku, Poľsku Maďarsku či Rumunsku. Okrem toho však pomáhame aj maloobchodníkom – našim partnerom – zvyšovať návštevnosť na ich prevádzkach, čím úmerne zvyšujeme ich šance na predaj a zisk.
Naša sieť sa neustále rozrastá, len na Slovensku máme už vyše 1000 výdajných miest, vďaka ktorým ponúkame zákazníkom predovšetkým slobodu. Dávame im priestor na výber ich obľúbenej prevádzky v blízkosti ich domova, práce alebo školy a navyše šetríme ich čas aj peniaze. Podľa prieskumu Nielsen Admosphere sme sa dokonca stali pri doručovaní tovaru na výdajné miesta, zakúpeného cez internet, obľúbenejšou voľbou ako Slovenská pošta. Výdajné miesta však neplnia len funkciu doručovania tovaru koncovým zákazníkom, ale tiež si na nich majú možnosť podať aj svoje vlastné zásielky. Pomocou našej aplikácie a služby Medzi nami je to veľmi jednoduché a častokrát oveľa rýchlejšie ako využívanie služieb zaužívanými metódami – Zásielkovňa tak nahrádza tradičné doručenie novodobým, inovatívnym.
Dnešná doba sa však nezaobíde aj bez riešení, ktoré dbajú na aktuálnu situáciu v súvislosti s pandémiou COVID-19. Z toho dôvodu plánuje Zásielkovňa v najbližších dňoch spustiť ďalšie inovatívne riešenie pre doručovanie zásielok – samoobslužné výdajné miesta Z-BOXy, ktoré garantujú nielen nonstop prevádzku, ale predovšetkým absolútne bezpečie pri ich prevzatí.